Архів номерів

2020 1 2
2019 1 2 3 4
2018 1 2 3 4
2017 1 2 3 4
2016 1 2 3 4
2015 1 2 3 4
2014 1 2 3 4
2013 1 2 3 4
2012 1 2 3 4
2011 1 2 3 4
2010 1 2 3 4
2009 1 2 3 4

Пошук

baner1

unnamed

banner c111

images

Д. Т. Бікулов ПІДВИЩЕННЯ ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ТУРИСТИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ПІВДЕННИХ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ

У статті описано механізми підвищення привабливості туристичної інфраструктури регіонів України. Розглянуто конкретні заходи та проекти, які необхідні для збільшення інвестиційної привабливості об’єктів туристичної інфраструктури.

Ключові слова: інвестиції, туристична інфраструктура, прибуток, послуги, виробництво, механізми, місцеве самоврядування.

В статье описаны механизмы повышения привлекательности туристической инфраструктуры регионов Украины. Рассмотрены конкретные мероприятия и проекты, необходимые для увеличения инвестиционной привлекательности объектов туристической инфраструктуры.

Ключевые слова: инвестиции, туристическая инфраструктура, предприятие, прибыль, услуги, местное самоуправление.

This article describes the mechanisms enhance the attractiveness of tourism infrastructure in Ukraine.

At this stage almost every region of Ukraine has some elements that can attract visitors from around the world. These elements – natural, historical, cultural attractions, places of interest or which could potentially be of interest to visitors from other places. There are a number of economic and social factors that can support such interest from visitors.

This price level, the ratio of the population, climatic conditions of different events, concomitant cases – all of which increases comfort and expediency of rights in the territory.

The presence of a sufficient number of foreign visitors contribute to economic development of the area encourages participation of foreigners in joint projects generally increases the economic and social level of the local community.

At the same time, a necessary factor for the development of tourism infrastructure is an investment that is capital that will create new infrastructure. We examined the specific actions and projects that are needed to increase the investment attractiveness of tourist infrastructure facilities.

Key words: investments, enterprise, profit, services, touristic infrastructure, local goverment.

Завантажити статтю (pdf)