Архів номерів

2023 1 2 3 4    
2022 1 2 3 4    
2021 1 2 3 4    
2020 1 2        
2019 1 2 3 4    
2018 1 2 3 4    
2017 1 2 3 4    
2016 1 2 3 4    
2015 1 2 3 4    
2014 1 2 3 4    
2013 1 2 3 4    
2012 1 2 3 4    
2011 1 2 3 4    
2010 1 2 3 4    
2009 1 2 3 4    

Пошук

baner1

unnamed

banner c111

images

К. Г. Кондаков, З. О. Надюк ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОЇ ВЛАДИ І ГРОМАДСЬКОСТІ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ В УКРАЇНІ

У статті висвітлено актуальні питання взаємодії між органами державної влади, органами місцевого самоврядування й громадськістю в процесі розвитку електронного урядування. Запропоновано шляхи вдосконалення процесу взаємодії на регіональному рівні.

Ключові слова: взаємодія, громадськість, електронний документообіг, електронне урядування, місцеві органи державної влади, органи місцевого самоврядування.

В статье освещены актуальные вопросы взаимодействия между органами государственной власти, органами местного самоуправления и общественностью в процессе развития электронного управления. Предложены пути совершенствования процесса взаимодействия на региональном уровне.

Ключевые слова: взаимодействие, местные органы государственной власти, общественность, органы местного самоуправления, электронный документооборот, электронное управление.

The article deals with current issues of cooperation between public authorities, local authorities and the public in the development of e-government. The ways of improving the process of cooperation at the regional level have been suggested.

On the basis of the material, we made a conclusion that the main areas of improvement of cooperation of local authorities, local authorities and the public in the context of e-government is to improve the software implementation process model of e-government at the regional level:
a) organizational components (activation interconnection of electronic document all public authorities, information security and its verification);
b) the logistical components (the functioning of electronic signatures);
c) Personnel components (providing continuous learning and training of employees of public authorities through appropriate creating training center based on institutions of public administration under the President of Ukraine NAPA centers and training of civil servants National Agency of Civil Service of Ukraine on the use of electronic document and interaction system of e-government development required the teaching of);
d) information components (to be able to track information about electronic zverne citizens, NGOs, the media and so on sites relevant public authorities; revitalization subsystem of public debate and opinion polls on topical issues of regional and local development of software applications and coverage results Sociological Research).

Key words: interaction, electronic document management, e-government, local authorities, local self-government, public.

Завантажити статтю (pdf)